Tuesday 2 February 2010

Radi-kip

Toen ik de gevulde braadkip van Sismaar zag, herinnerde ik me ineens een van mijn favoriete gerechten. Herinnerde ja, want ik heb het al een hele tijd niet meer gemaakt. Ik leerde dit gerecht maken van een goede vriend van me: Radi.

1 kip
verse, zachte geitenkaas
verse kruiden

Net als de kip van Sis, wordt deze kip onderhuids gevuld. Deze kip wordt gevuld met een mengsel van zachte, verse geitenkaas met knoflook en verse kruiden (naar smaak), zoals thijm, salie, bieslook.

Maak voorzichtig met de vingers het vel van de kip los van het vlees. Vul dan met een koffielepeltje de ontstane onderhuidse holte op met het geitenkaas mengsel. Hoe meer je ertussen kunt proppen, hoe lekkerder.
Besprenkel de kip met een klein beetje olijfolie.

Braad de kip in de oven; ongeveer een uur (of iets langer) op 170 graden.

No comments:

Post a Comment